Προσχηματική μυθοπλασία για τον χωρισμό γνωστών και αγνώστων στην επίλυση εξισώσεων α ́ βαθμού
5 5+x=2x-3
Το παράδειγμα δεν αποτελεί μυθοπλαστική ενδυμασία ενός μαθηματικού προβλήματος. Είναι η χρήση της μυθοπλασίας στην εισαγωγή διαδικασιών της θεωρίας. Ο στόχος όμως παραμένει ο ίδιος. Η σύνδεση του μαθηματικού νοήματος με τον συναισθηματικό και νοητικό κόσμο του παιδιού που αποβλέπει τελικά στην πρόκληση του ενδιαφέροντος του μαθητή και στην καλύτερη κατανόηση.
Mυθοπλασία για την καλύτερη απομνημόνευση της διαδικασίας του χωρισμού γνωστών από αγνώστων για την εξίσωση : 2x - 5- x = 9 - 4x + 7.
Οι όροι 2x ,- 5 , -x , 9 , -4x, 7 αποφάσισαν να κάνουμε ένα ρίβερ πάρτυ στις όχθες του ποταμού Ίσον. Τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία και στις δύο όχθες του. Τελικά μετά από αλλεπάλληλους καβγάδες μεταξύ τους, ήταν αδύνατο να συνυπάρξουν όροι διαφορετικών πεποιθήσεων. Αποφάσισαν λοιπόν να χωριστούν σε ομοειδείς ομάδες. Στην αριστερή όχθη θα κάτσουν μόνο άγνωστοι όροι και στη δεξιά οι γνωστοί. Ένας βαρκάρης υπήρχε κατά μήκος του ποταμού Ίσον. Όποιος όρος μεταφερόταν από τη μία όχθη στην άλλη πλήρωνε ως αντάλλαγμα στον βαρκάρη που τον περνούσε απέναντι τι λέτε; Την αλλαγή του προσήμου του. Καταδεχόταν να αλλάξει το πρόσημό του και μόνο τότε ο βαρκάρης τους περνούσε στην άλλη μεριά. Όσοι τώρα δεν χρειαζόταν να αλλάξουν όχθη αλλά παρέμεναν σταθεροί κι ακλόνητοι στη θέση τους δεν είχαν δοσοληψίες με τον βαρκάρη-μεταφορέα, εκείνοι ήταν οι τυχεροί γιατί το πρόσημό τους δεν το πείραζε κανείς. Έμενε το ίδιο κι απαράλλακτο! Έτσι σε λίγο κατανεμήθηκαν διαφορετικά : 2x - x + 4x = + 5 + 7 - 9 Από τότε δεν μάλωσαν πια καθόλου. Πέρασαν ένα βράδυ υπέροχα δίπλα στο ποτάμι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου