Τετάρτη 10 Απριλίου 2024

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΕΚΟΥΤΣΙΔΟΥ ΣΤ.)

 ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΥΜΑ - ΛΟΥΙΣ ΣΕΠΟΥΛΒΕΔΑ

(απόσπασμα από το βιβλίο "Η Ιστορία του Γάτου που έμαθε σ' ένα Γλάρο να Πετάει")




ΠΡΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

  • Δόθηκαν στους μαθητές οι παρακάτω φωτογραφίες και, αφού τις περιέγραψαν, συζητήθηκε το θέμα που θίγουν, τη μόλυνση δηλαδή των θαλασσών, τις αιτίες και τις επιπτώσεις και στα θαλάσσια ζώα αλλά και στους ανθρώπους. Στη συνέχεια, προβλήθηκαν και κάποια σύντομα βιντεάκια τα οποία και σχολιάστηκαν.












  •     Έπειτα, ρωτήθηκαν οι μαθητές να σκεφτούν τι θα μπορούσε να είναι το μαύρο κύμα και ποιες οι επιπτώσεις του.

  • Προβλήθηκε η σκηνή με το ατύχημα της Κενγκά από την ταινία κινουμένων σχεδίων και ακολούθησε συζήτηση για το ποιος είναι ο ήρωας και ποιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει.


  • Δόθηκαν πληροφορίες για τον συγγραφέα και μάλιστα ότι έχασε τη ζωή του κατά την περίοδο της πανδημίας από τον Covid 19.




ΑΝΑΓΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Δόθηκαν στα παιδιά οι παρακάτω ερωτήσεις σε φύλλο εργασίας:

1.     1. Να εντοπίσετε στο κείμενο τον τόπο, τον χρόνο και τα πρόσωπα;


Τόπος

 

Χρόνος

 

Πρόσωπα

 

 

 

2.     2. Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει η Κενγκά; 



3.     Με ποιον τρόπο, σύμφωνα με το κείμενο, η θαλάσσια πετρελαιοκηλίδα οδηγεί σε αφανισμό τους γλάρους; 

 

 

4.  4.   Πώς νιώθει η Κεγκά; Με ποιες λέξεις ή εκφράσεις του κειμένου μας αποκαλύπτονται τα συναισθήματα της σε κάθε στιγμή;




5.  5.   Με ποιο τρόπο προσπαθεί η Κεγκά να σωθεί από τον κίνδυνο που την απειλεί; Τι ρόλο παίζει σε αυτό ο αρχαιοελληνικός μύθος του Ίκαρου;




6. 6.    Η αφήγηση του κειμένου είναι γραμμική, αφού παρουσιάζει τα γεγονότα με χρονολογική σειρά.  Ωστόσο υπάρχουν κάποιες αναδρομές στο παρελθόν. Ποιες είναι αυτές;




 

7.  7.   Στο κείμενο χρησιμοποιείται η τεχνική του εγκιβωτισμού και του ανιμισμού. Πού γίνεται φανερός ο εγκιβωτισμός και πού ο ανιμισμός; Τι ρόλο παίζουν στο κείμενο αυτό;

(Μαθαίνω ότι Εγκιβωτισμός: όταν ο συγγραφέας παρεμβάλει μέσα στην ιστορία του μια άλλη ιστορία.

Ανιμισμός: όταν ο συγγραφέας δίνει στους ήρωες-ζώα ανθρώπινες ιδιότητες.)


ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

  • Ζητήθηκε από τους μαθητές ως Κενγκά να απευθυνθούν στους ανθρώπους. Τι θα τους έλεγε λοιπόν η Κενγκά για τη μόλυνση των θαλασσών; 


  • Κλήθηκαν οι μαθητές να δημιουργήσουν ένα κόμικ βασισμένο στην ιστορία της Κενγκά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ και    ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο του μαθ...