Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΕΚΟΥΤΣΙΔΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ)

 ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΛΟΥΣΤΡΙΝΙΑ - ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΡΑ




ΠΡΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

  • Ρωτήθηκαν αρχικά οι μαθητές αν γνωρίζουν τι είναι τα λουστρίνια και κατάλαβαν ότι είναι ένα είδος γυαλιστερού δέρματος.
  • Τους δόθηκε στη συνέχεια το τίτλος του κειμένου "Τα κόκκινα λουστρίνια" και τους ζητήθηκε να πλάσουν με τη φαντασία τους μια σύντομη ιστορία με αυτόν τον τίτλο.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΈΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Μια φορά πήγε ένα κορίτσι σε ένα περίεργο τσίρκο και είδε έναν κλόουν που της φαινόταν γνωστός. Άρχισε να πηγαίνει πιο συχνά στο τσίρκο και κάθε φορά ο κλόουν φορούσε τα ίδια κόκκινα λουστρίνια. Μια μέρα πήγε και τον ρώτησε από πού τα βρήκε όμως της είπε πως τα έφτιαξε ο ίδιος. Παραξενεύτηκε και άρχισε να ψάχνει τα ίδια παπούτσια στα μαγαζιά. Τίποτα, πουθενά. Ένα απόγευμα είδε τον παππού της να έχει στην παπουτσοθήκη του τα ίδια παπούτσια και αμέσως αναρωτήθηκε αν ο παππούς ήταν αυτός ο κλόουν. Αλλά ο κλόουν φαινόταν πιο νέος. Μετά όμως έλυσε την απορία της. Μεικ απ. Ο παππούς τής εξήγησε πως η γιαγιά της προτού πεθάνει του είπε να κάνει αυτό που ονειρευόταν από μικρό παιδί. Μετά από αυτό έμαθε το κορίτσι να ακολουθεί τα όνειρά της.

Ήταν ένα κορίτσι που από μικρό ήθελε ένα ζευγάρι κόκκινα λουστρίνια αλλά, επειδή η οικογένειά της είχε οικονομικά προβλήματα, δεν μπορούσαν να της τα πάρουν. Μέχρι που ξεκίνησε να δουλεύει, παρόλο που ήταν μικρή ακόμα σε ηλικία, και στο τέλος κατάφερε να τα αγοράσει μετά από πολύ κόπο.

Ήταν ένα κοριτσάκι που είχε χάσει τους γονείς του και έμενε με την πολύ φτωχή γιαγιά της της. Μια μέρα που περπατούσε είδε σε μια βιτρίνα κάτι κόκκινα λουστρίνια. Το κορίτσι δεν είχε ποτέ της τέτοια ωραία καλά παπούτσια κι έτσι έβαλε σκοπό κάποια μέρα με πολύ κόπο να τα αποκτήσει.

Ήταν ένα μικρό κορίτσι που έμενε με τη γιαγιά της. Μια μέρα η γιαγιά της λίγο πριν πεθάνει της είπε πως έχει μέσα στην ντουλάπα κρυμμένα ένα ζευγάρι κόκκινα λουστρίνια. Το κορίτσι από τη στεναχώρια της το είχε ξεχάσει. Όταν μεγάλωσε, ψάχνοντας στην ντουλάπα τα βρήκε. Πήγε να τα φορέσει και παρατήρησε πως κάτι την ενοχλούσε. Βάζει το χέρι της μέσα και βλέπει μια τεράστια πέτρα. Αυτή η πέτρα δεν ήταν μια απλή πέτρα αλλά ένα διαμάντι που είχε κρύψει η γιαγιά. Η εγγονή το πήρε, το πούλησε και έβγαλε πολλά λεφτά.


Ήταν μια κοπέλα που ήθελε να αγοράσει παπούτσια. Καθώς περπατούσε, είδε στη βιτρίνα ενός μαγαζιού ένα ζευγάρι κόκκινα λουστρίνια. Μπήκε μέσα και τα αγόρασε, όμως είδε ότι της ήταν λίγο μεγάλα και δεν υπήρχαν στο νούμερό της. Όμως, της άρεσαν τόσο πολύ που τα αγόρασε. Την επόμενη μέρα τα φόρεσε και πήγε στα γενέθλια μιας φίλης της. Δυστυχώς, όταν ήρθε η ώρα να φύγει, πήγε έξω για να βρει ένα ταξί να φύγει. Από μακριά είδε ένα ταξί όμως της φάνηκε ότι ετοιμάζονταν και κάποιοι άλλοι να το πάρουν. Έτσι, άρχισε να τρέχει για να το προλάβει αλλά το ένα τακούνι της έσπασε. Μόλις μπήκε στο ταξί το κατάλαβε όμως ήταν ήδη αργά.

Ήταν ένα κοριτσάκι που οι συμμαθήτριές του είχαν γυαλιστερά παπούτσια. Μάλιστα την κορόιδευαν που αυτή δεν είχε τέτοια παπούτσια. Μια μέρα ο μπαμπάς της την είδε στεναχωρημένη και τη ρώτησε γιατί είναι έτσι. Αυτή του απάντησε ότι την κορόιδευαν τα άλλα παιδιά στο σχολείο εξαιτίας των παπουτσιών. Ο μπαμπάς της, παρόλο που ήταν φτωχός και δεν είχε πολλά χρήματα, κατάφερε να της αγοράσει κι έτσι δεν την κορόιδευαν άλλο στο σχολείο.

Ένα κορίτσι βρήκε κάτι παπούτσια λουστριν χαμένα στον δρόμο και τα πήρε. Όταν όμως τα φόρεσε της κοκκίνισαν τα πόδια της αλλά δεν ήθελε να τα βγάλει γιατί της άρεσαν πάρα πολύ. Όταν κατάλαβε ότι δεν μπορεί να περπατήσει με αυτά, τα έβγαλε και τα πούλησε. Με τα λεφτά που πήρε αγόρασε καλύτερα παπούτσια!


ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

  • Ζητήθηκε από τους μαθητές να προσπαθήσουν να ζωγραφίσουν την κόρη του δασκάλου και την αδελφή του νεαρού τσαγκάρη με βάση τις πληροφορίες που δίνονται από το κείμενο και το πώς τις φαντάζονται.
Ενδεικτικές ζωγραφιές































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ και    ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο του μαθ...