Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΕΚΟΥΤΣΙΔΟΥ ΣΤ.)

 ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ - ΙΤΑΛΟ ΚΑΛΒΙΝΟ




ΠΡΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Οι μαθητές φαντάστηκαν μια ιστορία με τον τίτλο του κειμένου (σκέφτηκαν μια ιστορία που τους θύμιζε τα στρουμφάκια, μια ιστορία φανταστική στην οποία τα μανιτάρια μεγάλωναν με τη βροχή και έγιναν γιγάντια κατακλύζοντας όλη τη γη, μια ιστορία στην οποία ένας επιστήμονας έφτιαξε στο εργαστήριο μανιτάρια με υπερφυσικές ιδιότητες κτλ)


ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

  • Έγινε ανάγνωση από τους μαθητές του κειμένου.

  • Κάποιοι μαθητές διηγήθηκαν προφορικά την ιστορία με δικά τους λόγια έτσι όπως την κατανόησαν με την πρώτη ανάγνωση.

  • Εντόπισαν και σχολίασαν τα πρόσωπα, τον χρόνο, τον χώρο.

  • Με αφορμή τη 2η παράγραφο του κειμένου, συζητήσαμε για τα στοιχεία εκείνα της πόλης στα οποία ήταν "άμαθα" τα μάτια του Μαρκοβάλντο και τι ήταν αυτό αντίθετα που του τραβούσε την προσοχή. 




Προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε αυτή του τη στάση, καθώς οι πινακίδες, οι σηματοδότες, οι βιτρίνες, οι φωτεινές επιγραφές υπάρχουν σε κάθε μας βήμα μέσα στην πόλη και ο σκοπός τους είναι ακριβώς αυτός, να τραβήξουν την προσοχή μας. Επομένως, ο Μαρκοβάλντο έψαχνε απεγνωσμένα κάτι να του θυμίζει τη ζωή κοντά στη φύση, όπως το φτερό, τα κιτρινισμένα φύλλα, μια αλογόμυγα, φλούδα σύκου κτλ.








  • Στη συνέχεια αναπαραστήσανε θεατρικά οι μαθητές τη σκηνή στην οποία ο Μαρκοβάλντο σκύβει για να δέσει τα κορδόνια του και βλέπει τα μανιτάρια.

  • Σχολίασαν οι μαθητές τα συναισθήματα του Μαρκοβάλντο από τη στιγμή που είδε τα μανιτάρια μέχρι που κατέληξαν όλοι στο νοσοκομείο. Για τη χαρά του και τον ενθουσιασμό του, την ανυπομονησία να το πει στους δικούς του, την ξαφνική ζήλια του να μην πει την τοποθεσία στα παιδιά του μήπως και οι φίλοι τους πάνε πρώτοι και τα πάρουν αυτοί, την αγωνία του να μεγαλώσουν, την αντιζηλία/ανταγωνισμό του με τον οδοκαθαριστή κτλ.

ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

  • Οι μαθητές έδωσαν το δικό τους τέλος στην ιστορία. (δημιουργική γραφή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ και    ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο του μαθ...