Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΕΚΟΥΤΣΙΔΟΥ ΣΤ.)

      ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ - ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ


 







ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ


  • Δόθηκε ο τίτλος στους μαθητές και τους ζητήθηκε να πλάσουν μια ιστορία με τον τίτλο αυτό. 
(Ενδεικτικές απαντήσεις τους: μια ιστορία που έχει να κάνει με λαχείο/έναν τυχερό αριθμό, ένα χρηματοκιβώτιο με κωδικό, να έχει σχέση με μαθηματικά, όπως η ιστορία με τον Ίππασο, κτλ)


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

  • Οι μαθητές διάβασαν την εισαγωγή του κειμένου, εντόπισαν τις λέξεις-φράσεις  που δε γνώριζαν τη σημασία τους (πχ άβουλος, σκιαγραφεί, ευτράπελο, παθητική ψυχολογία) και συζητήθηκε η έννοιά τους.

  • Ακολούθησε η ανάλυση του κειμένου. Εντόπισαν οι μαθητές το ρηματικό πρόσωπο (α΄ ενικό: φώναξα, σου έκανα πλάκα) και κατάλαβαν ποιος είναι ο αφηγητής του κειμένου (το αφεντικό της Ιουλίας) και άρα τον τύπο του αφηγητή (ομοδιηγητικός)

  • Σημειώσαμε στον πίνακα τα ποσά που της αφαιρούσε κάθε φορά και κάναμε τις αφαιρέσεις.

  • Εντοπίσαμε τους λόγους για τους οποίους έλεγε ότι της αφαιρεί χρήματα καθώς και τις αντιδράσεις της Ιουλίας (προσπάθεια να τις αναπαραστήσουμε)

  • Σχολιάσαμε τους αφηγηματικούς τρόπους (αφήγηση, περιγραφή, διάλογος, σχόλιο κτλ) και τον ρόλο τους.

  • Σκιαγραφήσαμε τον χαρακτήρα της Ιουλίας καθώς και του αφεντικού της πριν και μετά την αποκάλυψη της φάρσας.

  • 2 μαθητές δραματοποίησαν τον διάλογο του κειμένου αλλά και την άλλη εκδοχή που τους ζητήθηκε με την Ιουλία να διεκδικεί τα δικαιώματά της. (Δραματοποίηση)

  • Οι μαθητές κλήθηκαν να δώσουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία. (Δημιουργική γραφή)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ και    ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο του μαθ...