Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΕΚΟΥΤΣΙΔΟΥ ΣΤ.)

 ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΖΑΚ ΠΡΕΒΕΡ



ΠΡΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ:


  • Δόθηκε στους μαθητές η λέξη "ΣΧΟΛΕΙΟ" και τους ζητήθηκε να πουν λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη αυτή (καταιγισμός ιδεών)


  • Οι μαθητές με βάση τον τίτλο έπλασαν με την φαντασία τους μία ιστορία με πρωταγωνιστές παιδιά που βγαίνουν από το σχολείο:

Κάποιοι σκέφτηκαν ότι ήρωες είναι παιδιά που βγαίνουν από το σχολείο και μετά έχουν να πάνε σε πολλές δραστηριότητες, κάποιοι άλλοι ότι πρωταγωνιστής είναι ένα παιδί που ενηλικιώνεται και βγαίνει για τελευταία φορά με συγκίνηση από το σχολείο, άλλοι σκέφτηκαν ότι μπορεί να είναι ομάδα παιδιών που μόλις βγαίνουν από το σχολείο "παίζουν ξύλο" και άλλοι ότι πρωταγωνιστής είναι ένα παιδί που βγαίνει από το σχολείο λυπημένο γιατί είναι θύμα μπούλινγκ μέσα σε αυτό.


  • Οι μαθητές είδαν την παρακάτω φωτογραφία και, αφού είπαν ποια συναισθήματα τους γεννιούνται, προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τόσο το τι βλέπουν όσο  και τα λόγια της Σανέλ.



ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ:

  • Έγινε ανάγνωση του ποιήματος και στη συνέχεια οι μαθητές εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Οι περισσότεροι θεώρησαν πως είναι "χαζό" με "πολλή φαντασία". Τους δόθηκε η πληροφορία ότι ανήκει στο κίνημα του Υπερρεαλισμού. Αφού σκέφτηκαν πρώτα τι είναι ο ρεαλισμός, τότε κατάλαβαν ότι με τον υπερρεαλισμό εκφράζουμε γεγονότα πέρα από την πραγματικότητα, από τον χώρο των ονείρων μας και του υποσυνείδητού μας. 
  • Δόθηκε φύλλο εργασίας στους μαθητές. Προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τι συμβολίζουν οι 3 σωματοφύλακες, το σπίτι, ο χειμώνας, η άνοιξη και να εξηγήσουν ποια ανάγκη των παιδιών τα έκανε να φανταστούν ένα τέτοιο ταξίδι. Επίσης, εντόπισαν και ερμήνευσαν τον ρόλο των σχημάτων λόγου (επαναλήψεις, εικόνες, προσωποποιήσεις, μεταφορές κτλ).   

   

ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ:

Τους ζητήθηκε να γράψουν:

  •  μία παράγραφο για το πώς θα θέλανε να είναι το σχολείο, ώστε να μην το νιώθουν βαρετό και καταπιεστικό αλλά να μπορούν μέσα σε αυτό να καλλιεργήσουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητά τους, και να αποκτήσουν εμπειρίες που να συνδέονται με την πραγματική ζωή.
  • ένα δικό τους ποίημα που να ξεκινάει με την ίδια φράση "Βγαίνοντας από το σχολείο"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ και    ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο του μαθ...